Bila MCA Ugut Nak Keluar BN


Ahli CEC DAP Chong Eng penah berkata MELAYU ADALAH PENDATANG dan orang-orang cina pulak penduduk asal di Tanah Melayu (sila rujuk video tahun 2009).



Semalam Presiden ISMA buat satu KENYATAAN keras yg berbunyi ORANG CINA YANG DATANG TANAH MELAYU ADALAH PENCEROBOH.
 

Kenyataan ini seterusnya merujuk kepada cara 1 JUTA manusia SEPEK KULIT CERAH ini diberi kerakyatan DENGAN SYARAT mereka MESTI akui 4 PERKARA dahulu sebelum dapat jadi warganegara iaitu --->

1. Agama Islam ialah agama rasmi TANAH MELAYU. Sampai bila-bila ia kekal begitu. Ini di palam dalam  perlembagaan pada Artikel 3. 


2. Tuan kepada TANAH MELAYU ini ialah RAJA-RAJA MELAYU maka sampai kiamat kena hormat. Ini di patri dalam Perlembagaan dalam artikel 2 dan artikel 181. 


3. BAHASA melayu ialah bahasa yg akan jadi bahasa rasmi. Bahasa lain boleh guna tapi TAK RASMI. Ini di TINTA di atas Perlembagaan dalam Artikel 152. 


4. Orang Melayu walau sengkek mana pun dan cina ada duit berkoyan-koyan TETAP JUGA ORANG MELAYU ITU TUAN KEPADA TANAH MELAYU INI dan CINA TETAP SAMPAI BILA-BILA tarafnya BERTAMU. Ini di iktiraf dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Jika ini dah dipersetujui dan diakui maka BARULAH boleh taraf warganegara untuk kaum cina DIBERI. Kesudahannya ORANG-ORANG CINA BERSEJUTU dengan PERSETIAAN 4 perkara asas tadi. Maka untuk memperkemaskan lagi janji-janji tersebut ianya DI PERLEMBAGAAN kan agar tidak menjadi pertikaian antara kaum kemudian hari.

Hari ini kita lihat orang-orang cina sudah berani LAWAN apa yang mereka sudah pun persetujui. Inilah yg di katakan dan di maksudkan PENCEROBOH oleh Presiden ISMA. Menceroboh perjanjian. Yang aku paham la.

Serentak dengan itu DAP dan MCA berganding bahu berpegang-pegang tangan la la la la la pegi balai buat report kat Presiden ISMA.

Satu ja aku nak cakap....ko orang-orang cina kalau dah rasa kuat nak suara lebih lawan perlembagaan NAK TUNTUT ITU DAN INI dan NAK MINTA GANTI PERLEMBAGAAN BARU apa kata ko SURRENDER dulu ko punya kewarganegaan tu dulu. Balik ke asal.

Back to square ONE. Ko asal pendatang. Kami MELAYU kat sini TUAN RUMAH.

Jom buat rundingan baru. Lepas tu ko minta apa ko nak minta. Nanti kami lihat dulu la mcm mana. Tapi nak buat rundingan ni ko kena SURRENDER la dulu KEWARGANEGARAAN ko. Dah ko tak nak perlembagaan ni buat apa lagi ko nak jadi warganegara MALAYSIA??


Melayu kalau rasa-rasa benda ni penting untuk anak cucu sila SHARE kan perkara ni untuk anak-anak melayu zaman lepas merdeka faham bagaimana polarisasi kaum dalam negara ini terbina.

Melayu jangan takut UNGKIT PERKARA-PERKARA ni semua.

Ini FAKTA.

No comments:

Post a Comment






Anda juga mungkin meminati :