Apa Yang Tersirat Di Sebalik Kematian Karpal Singh?









Bagi SEMUA pemimpin pembangkang Karpal Singh merupakan seorang yang SUKA menongkah arus, melawan keputusan consencus PR dan very stubborn punya kepala. 


Selalu bila melibatkan kenyataan kepentingan Pas demi nak umpan undi melayu berkenaan Hudud, apabila pemimpin Dap yg lain turut membuat kenyataan lembut kononnya bersama sama Pas mengenai Islam, Karpal seorang saja yang menentang dan bertegas tidak AKAN LANGSUNG BERKOMPROMI mengenai Islam malah kenyataan popularnya LANGKAH MAYAT SAYA DULU SEBELUM NAK BUAT UNDANG UNDANG ISLAM tidak pernah di tarik balik. 

Pemimpin PR memang ada masalah perhubungan bila Karpal Singh bersuara mengenai langkah Pas nak buat Hudud di Kelantan. Bagi mereka Karpal ialah penghalang kepada BAKAL penipuan berterusan mereka kepada rakyat dari Pakatan Rakyat. Karpal bakal menjadi batu penghalang kepada kerjasama MENIPU utk Pas PKR dan Dap ke Putrajaya. 

Dalam situasi sekarang PR dalam dilemma apabila Pas sedang berkira kira untuk membentang Bill Hudud di Parlimen in next sitting session. Umno dah pun bagi jaminan yg ianya akan MENYOKONG langkah Pas tersebut. 


Kita melihat sekarang sebelah kem PR menghadapai pelbagai masalah komunikasi mengenai langkah ini terutamanya hubungan antara Dap dan Pas yg mana pemimpin2 mereka saling exchange kenyataan2 keras mengenai langkah Pas ini dan semua ini berpunca dari kenyataan Karpal iaitu KENYATAAN LANGKAH MAYAT. 

Banyak pihak melihat kerjasama Pas-Dap BAKAL BERAKHIR tak lama lagi kerana isu mulut Karpal Singh ini. Memang perbuatan dan keceluparan Karpal Singh lah selama ini yg menyebabkan hubungan dan imej Pakatan Rakyat menjadi keruh dan busuk. Bagi mereka adalah elok jika Karpal tiada. Lebih senang MATI. 

Nama PR busuk macam bangkai akibat keceluparan mulut Karpal Singh. 
Demi menyelamatkan cita cita yg lebih besar Dap-Pas-Pkr iaitu NAK KE PUTRAJAYA seseorang harus di tiadakan. Org2 Umno sedang bergembira apabila musuh Islam ini mati. Namun kebenaran kejadian di sebalik kisah ini harus kita SINGKAP. Tiba2 semalam dapat berita KARPAL IS DEAD.  

Menurut saksi Lori bonded 8 tan yg di pandu amat perlahan yg cuba di potong kereta Toyota Alphad di naiki Karpal masuk ke kiri secara tiba2 tanpa memberi isyarat nak ke kanan secara mendadak belok ke kanan TEPAT menyebabkan kereta Toyota Alphad Karpal merodong dan mengheret kereta tersebut rapat sampai ke divider highway. Keberhasilannya KARPAL IS DEAD. Apakah ini kebetulan???

Apakah tiada elemen jenayah di sini??? Apakah tiada unsur upah bunuh di sini???? Kematian Karpal boleh menyelamatkan kerjasama berterusan Pas-Dap dalam jangkamasa panjang utk mereka meneruskan kemaraan mereka ke Putrajaya. 

Mungkin benar. This stubborn MP harus di diamkan. Ingat lagi kes Wiliiam Leong di Selangor???? Angkara siapa kalau bukan Adun Dap sendiri di Selangor. Memang bukan tangan dia yg buat tapi UPAH ORG LAIN BUAT. Dipercayai kes yg sama berlaku dalam kes Karpal?

No comments:

Post a Comment






Anda juga mungkin meminati :