Teguran Demi Kebaikan




Dapat mandat untuk 'cubit' kerajaan dari orang yang paling aku hormat dalam Umno di peringkat sayap Exco Umno Malaysia, Sayap peringkat Negeri dan Bahagian. Tapi jangan maki cuma 'tegur'. Teguran berhemah.




Erm....payah ni....bila aku mula menulis utk kritik kerajaan melalui teguran kepada beberapa kementerian aku pasti akan ada pihak penyokong kerajaan tak berapa akan senang hati. Aku penyokong kerajaan tapi dalam masa yg sama ada jugak beberapa keputusan kerajaan aku tak berapa setuju. 

Contoh mcm nak rekrut penjawat awam. Mana ada kerajaan screen tengok latar belakang pemohon samada bapak dia org Pas ka tidak. Kalau aku jadi kerajaan AKU BAN semua anak2 pembangkang tak boleh kerja dgn kerajaan. Kalau nak kerja dgn kerajaan jugak KENA BUAT RAYUAN. Habis buat rayuan buat pula surat AKU-JANJI akan undi BN dlm mana2 PRU atau PRK sambil di saksikan ketua jabatan masa tengah pangkah undi tu. 

Kalau aku la jadi kerajaan....tapi Tuhan tak izin....kira kerajaan BN ari ni nie kira bagus la tak ekstreem mcm aku nak buat....kan? Teguran ini nanti bukan bermakna bertongkah arus tapi menegur DEMI KEBAIKAN.

No comments:

Post a Comment






Anda juga mungkin meminati :