Kenapa Nama Diego Garcia Langsung Tak Di Mainkan CNN Atau Media Barat?





Bila aku cakap MH370 melakukan penerbangan jarak melebihi kapasiti jet fuelnya semua org kata aku gila. Senang saja. Minyak ke Beijing ada 7 jam. Sejam berlepas hilang di Laut China Selatan nak masuk ruang udara Vietnam. 


Air Turnback ke beberapa lokasi melintasi ruang udara Malaysia balik dlm tujuan ke Pantai Barat Semenanjung. Direct ke destinasi Nicobar Island di Laut Andaman sampai hujung sempadan Indonesia-India THEN...... turnback dari Sumatera Utara turun ke arah Selatan melalui laluan udara Pantai Barat Sumatera.

Then talk about fuel. Hurmmmm..... ni lagi satu. Kes pesawat hilang dari radar ni ada 2 kes. 1 transponder pesawat di  off dari dalam kokpit. 1 lagi pesawat di bawa fly di bawah ketinggian 3000 kaki (1mile)  dari aras laut. Memang tak akan dapat di detect oleh mana2 radar ATC. If atas dari aras tu something akan beep di radar screen dan dikenali sebagai UFO - Unidentify Flying Object. 


If this happen percaya lah semua ATC akan bagi HAVOC satu MALAYA malam tu jugak. But this did not happen.  Something very fishy terjadi. How come Satelite Immersat dapat track down frequency getaran Roll Royce MH370 every hours sampai 8 jam. Then kes tadi terbang sampai ke ISYARAT PING HANDSHAKE TERAKHIR di LAUTAN HINDI. 

Kalau di kira dengan Air Turnback, pergi ke Laut Andaman, buat U-turn di Sumatera Utara dan straight ke point yg Australia cakap satelite dia nampak debris yg jauhnya 2000 km dari Perth jarak keseluruhan penerbangan yg di lakukan MH370 ialah hampir 8000 km. 8000 km!! Mana dia dapat jet fuel dia....?

And one more thing. Untuk avoid ATC radar detection kena flying betul2 rendah. Aras lingkungan bawah 3000 kaki. Only a well trained pilot saja boleh mengendalikan altitude serendah ini. Dan... part yg paling best ialah bila rendah begini penggunaan minyak utk maintain altitude feeding minyak roll royce enjin juga akan bertambah. Which means minyak yg di bawa utk guna 7 jam akan habis cepat sebab terpaksa push enjin buat kerja lebih tapi terbang rendah bawah aras 3000 kaki. 


Maknanya bekalan minyak tak sampai 7 jam DAN MEMANG KENA REFUEL. Teori yg kata pesawat ni REDAH BANJARAN TITIWANGSA dan direct ke point Lautan Hindi juga mengarut. Perlu di ingat. Banjaran paling tinggi di semenanjung ialah Banjaran Tititwangsa. Selain itu jika habis melepasi banjaran ini di semenanjung terpaksa pula redah Sumatera. 

Sumatera.. Pulau yg mempunyai banyak gunung2 berapi tinggi dan terletak dalam jaluran BUKIT BARISAN yg menganjur dari Utara Sumatera di Acheh melintang sampai ke Sumatera Selatan. Tinggi. Dalam makna lain pula jika pesawat MH370 ini melewati 2 banjaran ini maka MH370 AKAN TERPACUL NAMPAK PULA DALAM SCREEN ATC RADAR DI INDONESIA. Ini tidak berlaku. Sebab tu aku yakin pesawat ni buat pusingan di hujung Utara Sumatera untuk avoid radar detection.

1 lagi perkara pelik. Pesawat ni melintasi ruang udara Diego Garcia tanpa gangguan. Hebatkan? Bayangkan.... America is on full alert selepas kejadian WTC 2011 dan tiba2 radar depa dapat kesan SATU UFO SEDANG TERBANG dan MEREKA MEMBIARKAN SAJA sampai ke point yg Najib bgtau ianya BERAKHIR (berdasarkan kaedah Dopller Offset dan PM Australia mengatakan satelite Australia detect debris meyamai ciri2 pesawat) Pelik... Soalan aku lagi sekali.... Minyak dia refuel di mana dalam tempat2 yg dia dah terbang tu??

Kenapa nama Diego Garcia langsung tak di mainkan CNN atau mana2 media barat???

Still semua ni masih berupa soalan..... Motif tentang kenapa perkara ni berlaku masih samar samar...... sama2 kita berdoa yg terbaik utk MH370.....


No comments:

Post a Comment






Anda juga mungkin meminati :